Kategorie
Google Analytics

(not provided) w Analytics. Jak go rozszyfrować.

Zapewne niejednokrotnie przeglądając raport odnoszący się do źródeł organicznych uderzałeś/aś w “ścianę” przeglądając pozycję (not provided). Dla tych którzy nie pamiętają, jeszcze do 2011 roku raporty te były w pełni dostępne. Niestety wraz z upływem czasu i powstawania platformy Google Plus, stwierdzono, że “będziemy dbać o dane naszych użytkowników”.

Jak rozszyfrować (not provided) wykorzystując Analytics

Mając dostęp do naszego konta, należy udać się do wcześniej wspomnianej zakładki “Acquisition > All Trafic > Channels” po czym z wyświetlonych słów kluczowych kliknąć w pozycję: (not provided).

Właśnie stanęliśmy przed murem. Co możemy z tym fantem zrobić?

Rozwiązanie 1: Edycja raportu

Zmienimy dane na takie, które mogą przybliżyć nas do odszyfrowania prezentowanych tam słów kluczowych. Obok “Primary Dimension” mamy zaznaczoną wartość “Keyword”, zaraz obok widzimy pozycję “Other”, którą w tym przypadku powinniśmy wybrać i wyszukać “Landing page” – co oznacza stronę przez którą użytkownik miał pierwszy punkt kontaktu z nami, zatem: “jakimś cudem na nią trafił” 😉

Kolejno ukarzą nam się wszystkie wyniki.

Czytanie słów kluczowych z adresów linków może być nieco uciążliwe, zatem dodamy dodatkowy wymiar “Secondary dimension” > szukamy i wybieramy “Page tittle”, teraz analizowanie wyników może być nieco prostsze.

Rozwiązanie 2: Gotowy raport

Analytics jako narzędzie umożliwia pobranie gotowych paneli informacyjnych oraz raportów. Jednym z nich może być ten znajdujący się pod tym adresem.

Naszym oczom ukarze się przycisk “import”, następnie wystarczy wskazać konto do którego chcemy przypisać raport.

Gotowy raport będziemy mogli zobaczyć w zakładce “Custom reports”

Rozwiązanie 3: Narzędzie zewnętrzne

Tutaj możemy spróbować skorzystać z cuda techniki jakim jest “Keyword Hero“.

Analiza wyników SEO

Analizowanie tego typu rzeczy nie jest proste, w przyszłości postaram się tą myśl trochę rozwinąć. Poznanie realnej wartości ruchu organicznego na stronie jest szczególnie przydatne podczas rozliczania oraz weryfikowania działań SEO.

Sebastian Wyszkowski

Autor: Sebastian Wyszkowski

Musicie bowiem wiedzieć, że dwa są sposoby prowadzenia walki (...) trzeba przeto być lisem (...) i lwem - Machiavelli